Zelf Muesli maken


Zelf-Muesli-of-granola-maken


Yoghurt zonder knabbel? Liever niet. Ik laat graag mijn kaken flink werken, mijn tanden snijden en mij kiezen malen. Daarom doe ik altijd muesli in mijn yoghurt. Natuurlijk vind ik de mega zoete muesli uit de winkel ook erg lekker. Maar ik weet natuurlijk ook dat de zoete muesli uit de supermarkt niet de meest gezonde versie is.

.

Het liefst wil ik een licht gezoete muesli, met veel vruchten, zaden en nootjes. Moeilijk is het niet om zelf te maken. Met de ingrediënten de je zelf lekker vindt of toevallig in huis hebt. Er is eigenlijk geen echt recept. Jij bent zelf de baas. Wat vind je lekker? Wat zeker niet? Hoe zoet mag het wel of niet zijn.


Zelf-Muesli-of-granola-maken


Recept zelf Muesli maken

maar gebruik zelf naar eigen inzicht je favoriete ingrediënten!

Benodigdheden:

  1. 300 gram havermout

  2. 75 gram hazelnoten

  3. 40 gram amandelen

  4. 30 gram geraspte gedroogde kokos

  5. 50 gram gemixte rauwe noten

  6. 40 gram lijnzaad

  7. 50 gram zonnebloempitten

  8. 20 gram maanzaad

  9. 30 gram sesamzaad

  10. 70 gram appelsap

  11. 70 gram blueberry siroop, maar honing of maple-siroop is een goed alternatief


Zelf-Muesli-of-granola-maken

Bak de ingrediënten ongeveer 20 minuten op 160 graden (hete lucht oven).


Na het bakken toevoegen: rozijnen en cranberry’s naar smaak.  Als je dit voor het bakken toevoegt, kan het zijn dat de vruchtjes zullen verbranden.


Zelf-Muesli-of-granola-maken


Ja, een beetje overdreven vruchtjes en nootjes misschien. maar  ik hou erg veel van vruchtjes, ze geven tenslotte een natuurlijke zoetheid en een lekkere bite. Ook nootjes vind ik heerlijk. Ze zijn ook heel voedzaam.


Zelf-Muesli-of-granola-maken


Een pot muesli. Lekker om af en toe wat uit te snoepen, je yoghurt gezond op te pimpen, maar ook heel erg leuk om aan iemand cadeau te doen!

#gezondekeuze

0 opmerkingen

Gerelateerde posts